Raty na firmę – rozwiązania dla przedsiębiorców

1 lutego 2023 Raty na firmę

Prowadząc firmę, musisz dbać nie tylko o właściwe stosunki ze swoimi kontrahentami, ale również na bieżąco wyposażać ją w odpowiednie urządzenia i sprzęty. Nie każdy przedsiębiorca chce i ma możliwość zapłacenia za nie gotówką, dlatego sporą popularnością cieszą się zarówno kredyty obrotowe, jak i leasingi. Znacznie rzadziej sięgają oni po raty na firmę. Czym są i czy warto skorzystać z tego rozwiązania?

Raty na firmę – czym są?

Zacznijmy od tego, czym właściwie są raty na firmę. Choć rozwiązanie w postaci rozłożenia kosztu sprzętu czy nieruchomości na raty cieszy się popularnością wśród klientów indywidualnych, firmy mniej chętnie podchodzą do takiego finansowania. Po części wynikać może to z niewiedzy, jak rozliczać takie wydatki, a także z obawy o trudności w księgowaniu wydatków. 

W praktyce jednak niezależnie czy posiadasz fakturę całościową, czy też zakupiłeś sprzęt na raty i zamierzasz rozliczać go zgodnie z harmonogramem spłacanych zobowiązań, ujęcie wydatku w kosztach firmy nie powinno stanowić większego problemu. Co więcej, raty na firmę to rozwiązanie, które zasługuje na uwagę ze względu na możliwość korzystania ze sprzętu, który jest Twoją własnością, a nie jak w przypadku leasingu – własnością banku. Raty a faktura na firmę to zależność warta rozważenia.

Raty 0 na firmę – kto i kiedy może się o nie ubiegać?

Raty na firmę z zerowym oprocentowaniem to rozwiązanie, które wydawać by się mogło idealnym, nie tylko ze względu na możliwość rozłożenia wydatków w czasie, ale również odliczenia części wydatków od kosztów uzyskania przychodu. Niestety nie każdy sklep oferując raty 0, umożliwia ich zawarcie także przez przedsiębiorców. Zdarza się, że w przypadku konieczności wystawienia faktury VAT na firmę, koszty udzielenia kredytu ratalnego zwiększają się o dodatkowe opłaty bądź oprocentowanie nie jest zerowe.

Jeśli jednak uda Ci się znaleźć firmę bądź sklep udzielający rat 0 na firmę, warto pamiętać, że tu również niejednokrotnie wymagane jest spełnienie pewnych warunków, takich jak:

  • posiadanie zdolności kredytowej;
  • brak zaległości ZUS/US;
  • być pełnoletnim obywatelem Polski;
  • posiadać udokumentowane dochody firmy.

Wiele banków wymaga dodatkowo potwierdzenia, że prowadzona przez nas działalność istnieje na rynku od co najmniej 6, 12, a nawet 18 miesięcy.

Znajdziemy dla Ciebie możliwie najkorzystniejszą ofertę kredytu lub pożyczki.

Skontaktuj się z doradcą Spłaty Kredytów jeszcze dziś i otrzymaj potrzebne wsparcie finansowe na dogodnych warunkach.

Wyślij wniosek!

Jak przebiega zakup na raty na firmę?

Zakup na raty na firmę niczym nie odbiega od standardowej procedury przyznawania kredytu ratalnego. W przypadku działalności gospodarczej i ubiegania się o finansowanie w standardowej formie bank wymagać będzie od Ciebie oprócz dokumentów, które dotyczą bezpośrednio Twojej osoby, także danych firmy. Mowa tu nie tylko o danych takich jak NIP czy REGON, ale przede wszystkim dokumentach potwierdzających dochody Twojej firmy. Jeśli rozliczasz się: 

  • na zasadach ogólnych, niezbędne będzie przedstawienie PKPiR lub wyciągu z ksiąg rachunkowych, lub PITu 36/36L za poprzedni rok, lub zaświadczenie z US o dochodach za ubiegły rok;
  • na podstawie ryczałtu ewidencjonowanego, wymagana jest kopia ewidencji przychodu lub PIT 38 za poprzedni rok, lub zaświadczenie z US o przychodach za ubiegły rok;
  • kartą podatkową, musisz przedstawić kopię decyzji US dotyczącą wysokości wymiaru podatku lub rejestr sprzedaży VAT za okres 6 miesięcy.

Niezależnie od tego, jaki sprzęt zakupiłeś, musisz uzyskać na niego fakturę VAT, aby móc odliczyć zakup od podatku dochodowego oraz podatku VAT. 

Zakup na raty, a faktura na firmę – najważniejsze zależności

Chcesz kupić sprzęt, który służyć będzie Twojemu przedsiębiorstwu? Rozważasz zakup na raty na firmę? Zastanawiasz się, na co zwrócić uwagę? Przede wszystkim decydując się na kredyt ratalny, musisz pamiętać o tym, by sprzedawca wystawił Ci odpowiednią fakturę, na której widnieją dane nie Twoje, a firmy. Powinna być ona wystawiona na całość kwoty, którą rozlicza się w taki sam sposób, jak w przypadku zakupu z jednorazową płatnością. Wyjątkiem są odsetki, które stają się kosztem uzyskania przychodu w terminie wymagalności spłaty raty zobowiązania.

Bank odmówił Ci udzielenia kredytu? Nie wiesz, która pożyczka będzie dla Ciebie korzystna? Potrzebujesz wsparcia w procesie kredytowania?

Skontaktuj się z doradcą Spłaty Kredytów! Pomożemy Ci na każdym etapie pozyskiwania finansowania i odciążymy Cię od wszelkich formalności, oszczędzając Twój cenny czas.

Napisz do nas!

Raty na firmę – jak bezpiecznie spłacić zadłużenie?

Wielu właścicieli firm, obawia się korzystania z rozwiązania, jakim są raty. Często wynika to z faktu sezonowości biznesu i obawami z trudnościami ze spłatą zadłużenia w przypadku okresów przejściowych. W praktyce jednak raty na firmę to doskonała forma optymalizacji kosztów, która umożliwia sprawne zarządzania finansami i eliminuje konieczność dysponowania środkami w momencie zaciągania finansowania. Dla wielu firm możliwość korzystania ze sprzętu ma bezpośredni wpływ na zwiększenie zysków i realny rozwój działalności.

Aby mieć pewność, że Twoje raty na firmę nie będą stanowiły zbyt dużego obciążenia finansowego przedsiębiorstwa, jakie prowadzisz, rozłóż jego spłatę na maksymalnie długi okres i zmniejsz tym samym wysokość poszczególnych wymagalności. Tradycyjne raty czy raty 0 na firmę, jak każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety, warto więc przeanalizować je przed dokonaniem zakupu, aby mieć pełen obraz sytuacji.

Oceń ten artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *